HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(14.) 35. nap - Szafari Fertődön

2009.06.12. 21:54 p3kprojekt

A mai délelőttöt egy cukrászdában töltöttük Sopronban. Egyrészt készültünk az MR1 Kossuth Rádióban délután adásba kerülő interjúnkra, másrészt elbúcsúztunk nagyszerű fotósunktól, Istvánffy Zoltántól, (köszi Zsoli!) akit családi elfoglaltságai haza szólítottak. A blogon megjelenő képek készítéséért és csúcsminőségéért mától már nem ő felel. Délben feltettük Zolit a vonatra, majd irány Sarród a Fertő-Hanság Nemzeti Park központja.

p3kprojekt: IMG 5044

Útközben gyönyörű motorozós felvételeket készítettünk: Balf, Fertőboz, Hidegség, Hegykő és Fertőd voltak utunk állomásai. Rengeteg biciklis turistával integettünk vidáman egymásnak.

Amúgy az MR1 Kossuth nagyszerűen sikerült, itt meghallgatható.

A nemzeti parkban Goda István és terepjárója jóvoltából rackajuhok és szürkemarhák között barangoltunk az érintetlen hansági tájon.

p3kprojekt: DSC 2580 IJFR 600

Egy, a vasfüggöny korából visszamaradt magaslesről pedig a gazdag madárvilágot csodáltunk szájtátva: kócsag, rétisas, törpegém, barna héja, nyáriludak, sirályok. Gyuri próbálta felvenni a repülőversenyt velük, nem sok sikerrel...

p3kprojekt: DSC 2598 IJFR 600

p3kprojekt: CSC 2652 IJFR 160

Sikerült lencsevégre kapni, amint ez utóbbiak nagy ribillióval elkergetnek egy rétisast a költőhelyükről. Megtudtuk, hogy a környéken nemrég újból felbukkant arany sakál, régebbi nevén toportyán, akár kis bárányokat is elrabol. A Hanyi Istók legendájáról pedig kiderült, hogy nem is legenda! Alig akaródzott elindulni... Melus majdnem a láp áldozata lett: nagy igyekezetében, hogy tökéletes felvételt készítsen, hátralépett egy stégről a mocsárba és a kamerát mentvén egy nádszálba próbált kapaszkodni. Az ijedségen túl semmi baja nem esett, a láp azon a ponton épp nem volt süppedős. Röviden körbenéztünk a Nemzeti Park új látogató központjában, Fertőújlakon (korábban Mexikópuszta) majd újabb élménymotorozás Fertőrákosra a kőfejtőhöz.

p3kprojekt: DSC 2584 IJFR 600

A kőfejtőben tett rövid kör után visszapöfögtünk Sopronba, és kiadós vacsora után még köröztünk egy párat a szürkületben lámpáit pislogva felkapcsoló belvárosban.

p3kprojekt: DSC 2632 IJFR 600

Egy fiatal pár a rádióban elhagzott információra hivatkozva érdeklődött a holnapi 'fellépésünk' után a brennbergbányai bányász asszonykórussal...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.