HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(7.) 28. nap - Ősrégi motoron őrségi utakon

2009.06.05. 22:53 p3kprojekt

Sajnos Fülöp Szálláson esőre ébredtünk, de kárpótolt minket a fantasztikus reggeli, amit Jónás Nóráéktól kaptunk. 10 órakor itt készítettünk interjút Nemesnép polgijával, Kósa Lászlóval, akiről kiderült, hogy pár éve a Key Westen megrendezett Hemingway hasonmás versenyen 120-ból 9. lett. A fotóját elnézve ezen nem is csodálkoztunk.

p3kprojekt: IMG 3473 IJFR 600

Nemesnép mellett 32 olyan település van, melynek neve Nemessel kezdődik: példamutató módon ezen  falvak rendszeresen összejárnak, idén Nemesbörzsönyben jubileumot ülnek. Nemesnép igazán gyönyörű kis falu, szoknyás haranglábbal, bürünek nevezett egykorlátos híddal és eredeti Pannon házakkal.

p3kprojekt: IMG 3517 IJFR 600

Innen jelentkeztünk be az MR1 Kossuth rádió Közelről című műsorába, ahol Vízy Dorkának meséltük el az elmúlt egy hét élményeit. Aki kiváncsi, itt meghallgathatja

Mire elindultunk, az eső is elállt. Beköszöntünk még Rezsőnek, kedves szentgyörgyvölgyi fazekasunknak, majd irány Velemér: az Árpád-kori templomot egy igen kedves hölgy mutatta meg nekünk. Megtudtuk, hogy a templom a Szentháromságnak van felszentelve és úgy tájolták ablakait és készítették el gyönyörű freskóit, hogy mindig meghatározott időben adott freskórészletet világítson meg a felkelő nap.

p3kprojekt: IMG 3590 IJFR 600

Ahogy beljebb kerültünk az Őrségbe, úgy kezdtük el egyre jobban élvezni a motorozást a dimbes-dombos kanyargós tájakon, az idő sem túl meleg, ami öreg motorunknak eléggé bejön, így gond nélkül téphettünk.

Magyarszombatfán találtunk egy kecskészetet, és megbeszéltük a tulajjal, hogy este 8-ra visszajövünk fejésre. Addig jól belakmároztunk kedvenc őriszentpéteri vendéglőnkben, a Bognárban: őrségi káposztás bab, gombaleves hajdinával, szarvaspörkölt dödöllével, tökös-mákos rétes... nyami!

Őriszentpéteren a Baksaszer 13 alatt a Tókert vendégházban foglaltuk el klassz kis szállásunkat.

p3kprojekt: IMG 3679

Némi tenisznézés és pihenés után irány a kecskék! Több mint 200-an mekegtek éhesen. Kiderült, hogy fejés közben van az etetés is, így aránylag nyugodtan hagyják, hogy a fejőmester megszabadítsa őket értékes terhüktől.

p3kprojekt: IMG 3602

Azt is megtudtuk, hogy a kecsketej sokkal kisebb molekulákból áll mint a tehéntej, így megemészteni is könnyebb. Kicsit csodálkoztak a látogatókon és kamerájukon, de a napi rutint így is szépen végrehajtották: fel a rámpára, fejet bedugni a tartóvas alá, evés, fejés majd le a rámpáról, irány a karám.

p3kprojekt: IMG 3629

A napi rutinunk nekünk sem változott sokat, egy kis fagyizással dobtuk fel az esténket, majd irány a szállás, ahol mindenki munkához lát: Csabi és Gyuri írja a blogot, Zoli a fotókat rendezgeti, Melus és Attila a scriptkönyvet írja és az újabb rövid videófilmet készíti. Fél egy körül takarodó...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.