HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(3.) 24. nap - Ormánsági baszbrigátor

2009.06.01. 21:34 p3kprojekt

Reggel lementünk a Drávapartra. Elhanyagolt de gyönyörű vidék, rengeteg természeti szépség, még több szúnyog... A Mailáthpuszta melletti horgásztónál lévő büfében Erzsivel, a büfés hölggyel elbeszélgettünk az élet dolgairól, különösen ami a környék jellegzetes ételeit illeti. Azt is elárulta, hogy a helyiek "krumplis baszbrigátor"-nak hívják a reggelire kapott fokhagymás-tejfölös krumplis lángosunkat. Mintegy 5-6 darabot toltunk be fejenként.

p3kprojekt: IMG 2483 IJFR 600

Elkészült a legújabb, nyugati körünkről szóló kis videó, jó szórakozást a Pannonia 3 keréken - Nyugat c. etüdhöz!

Drávaiványiban az Ormánság legszebb jellegzetes fa-kazettás mennyezetű templomát néztünk meg.A kulcsot a kapun található papíron levő információ alapján Kiss Gyulánétól kaptuk meg. Megihletett minket a gyönyörű környezet és a karzaton közösen elénekeltük a Mennyből az angyalt.

p3kprojekt: IMG 2525 IJFR 600

Az idő egyre jobb, hatalmasakat motorozunk, csapatunk élvezzük a sebességet, motorunk kerregését. Néha azonban egyszerűen csak megállunk kint a búzamezőn, élvezzük a csendet, a fecskék cserregését. Jó.

p3kprojekt: IMG 2504 IJFR 600

Sellye következett, a Draskovics kastély és arborétum-parkja. A polgármester elárulta hogy ha egy nappal korábban érkezünk, akkor megkóstolhattuk volna a pünkösdi ünnepségre készített kötött gombóc levest és kukorica-darás töltött káposztát. Igen erősen sajnálkoztunk, így aztán a polgi egy telefonnal elintézte hogy résztvehessünk egy morzsabálon. A helyi Carolina (!) étteremben kaptunk mindkét fogásból bőséges kóstolót.

p3kprojekt: IMG 2612 IJFR 600

Tele hassal motoroztunk tovább, megnéztük a híres potonyi tölgyfát, amire a helyiek olyan büszkék. Miután jól lefilmeztük, kiderült, hogy az aktuális fa egy sarokkal odébb volt. Wie schade...

p3kprojekt: IMG 2668 IJFR 600

A lemenő nap fényében, illatos levegőben értünk be Barcsra, ahol a középiskola kollégiumában kaptunk szállást. Le akartunk menni a Dráva partra fagyizni, de a helyiek nem javasolták, mondván nem túl szép a környék. Milyen kár, pedig már úgy barátkoznánk ezzel a szép folyóval.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.