HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(1.) 22. nap - Déli pont: Berem-end

2009.05.30. 23:21 p3kprojekt

Tamburazenére ébredtünk, házigazdánk 6 éves fiával, Marcival a rózsalugas alatt játszott eredeti sokác népdalokat - egyből magunkhoz tértünk és jutalmul a gyerekeket egy oldalkocsi körre vittük Mohács belvárosában.

p3kprojekt: IMG 1895 IJFR 600

Megtekintettük a Csele patak mentén most felújítás alatt álló Szent Miklós vízimalmot, remélhetőleg fél év múlva már vendégeket is fogadhat.

II. Lajos nyomában eljutottunk a Csele patak és a Duna találkozásához, ahol a helyi pecásokkal megvitattuk a vízállás, a halállomány és a 20 éves király halálának kapcsolatrendszerét. A magas vízállás a közös nevező...

p3kprojekt: IMG 1938 IJFR 600

Az időjárás minket sem fogadott kegyeibe: mind Pécs, mind Szerbia felől vészes, koromfekete felhőtábornokok érkeztek a mohácsi csata színhelyére és el is kezdődött az égi háború: szél, hideg, eső, jég - amit akartok. Ezért előre menekültünk, irány a kölkedi gát, ahol nagy szerencsénkre megtaláltuk Varga László gátőrt, aki megnyugtatott minket, lesz ez még így se. Jót beszélgettünk vele a gáttal kapcsolatos munkákról, valamint arról, hogy néhanapján bizony 100 kg-os vaddisznókat is meg kell lovagolnia. A gáton szaunázni is tudtunk; a párolgó eső gőzfürdőt varázsolt körénk.

p3kprojekt: IMG 1983 IJFR 600

Majson átrobogva Sátorhelyen kapott el minket újból a vihar, így inkább beugrottunk egy autentikus pizzára: Csabi Magyarosat, Gyuri pedi CowBoyosat választott. Kislippo, Magyarboly és Bezedek után a lapáncsai présházaknál már takarékra állítottuk a motor benzincsapját, gondoltuk, majd Beremenden tankolunk. Azonban csak a híre, vagy a hamva volt ott, így a helyiek segítségére hagyatkoztunk: Bolla László nemcsak benzint szerzett nekünk, hanem Magyarország legdélibb pontjához is elkalauzolt minket. A jelenlegi D pont igazából 500 méterre beljebb van az igazi határtól, mert határszerveink még féltenek minket a délszláv háború eddig fel nem  derített aknáitól.

Már nagyon fáztunk így pörgő kerekekkel indultunk szállásunkra, a Beremend Rose hotelba, ahol igen kedvesen fogadtak minket. www.hotelberemendrose.hu

p3kprojekt: IMG 2105 IJFR 600

Kis pihenés után csatlakoztunk a beremendi motoros klub által szervezett pincepartyhoz, ahol kiváló körtepálnika és vörösbor kíséretében grill falatokkal csilllapítottuk éhségünket. Közös mulatozásban megemlékeztünk Hoboról, Deák Billről és Zoltán Erikáról - remekül telt az éjszaka.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.