HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

8. nap - Kincs, ami van

2008.06.08. 20:46 p3kprojekt

A mai napot az út eddigi egyik csúcspontjával, a füzéri várral kezdtük. Fantasztikus! Sziklás hegyormon, a piciny Füzér falucska fölé magasodva, lélegzetelállító környezetben. Gyönyörűen helyreállított kővár, amelyet a sziklába vésett lépcsőfokokon lehet megközelíteni.

p3kprojekt: Füzér vára

Majd egy másfél méter alacsony kőfolyosón keresztül lehajolva lehet a várba bejutni. Csodálatos fekvését mi sem igazolja jobban, mint hogy egy vadméh raj lakik a toronyfalban. Most nem kockáztattunk, szépen kikerültük őket...

Miután Csabit sikerült kiszabadítani, a faluban feltankoltunk némi házi szilvából készült hegyközi kerítésszaggatót, majd a kóstolótól és a jó időtől megittasulva pöfögtünk tovább a Zemplén festői dombjai között.

p3kprojekt: Füzér a várból

Füzérradványon újabb csoda várt minket: a Károlyi kastély. Ha egy nappal előbb érkezünk, tudtunk volna beszélni a tulajdonos család ma élő tagjával, Károlyi László gróf úrral. Most már nem ő a tulaj, de relikviákkal gyakorta gazdagítja családja egykori lakhelyét. A kastély szépen gondozott kertjében olyan ritka növényeket csodálhattunk meg, mint a tulipánfa.

p3kprojekt: Füzérradvány - Károlyi kastély

3 órakor indult a Pálház-Kőkapu közötti "menetrendszerű" kisvasút, amelyre gyorsan fel is pattantunk. Ez is a Károlyiak műve, régen faszállításra használták, mozdony nélkül engedték le a vagonokat a lankásra kiépített több, mint 10 km-es pályán. Most időutazásra használják. A 2 órás oda-vissza út egy részén Csaba volt a mozdonyvezető, jól kihúzatta a kicsi, de annál erősebb mozdonykát. A piciny patak völgyében hatalmas páfrányok, vén famatuzsálemek, kis hidacskák váltották egymást.

p3kprojekt: Pálháza - kisvasút

Menetrendszerint 5-re visszaértünk Pálházára, éppen időben ahhoz, hogy megnézzük a tavaszi forduló utolsó meccsét. A hazaiak Forró csapatát fogadták. A vendégek szerezték meg a vezetést a 25. percben egy szabadrúgásból. Nem eszik azonban olyan forrón a kását! Pálháza már kb. 10 perccel később egyenlített egy balról vezetett korszerű akció végén, amit Attilánk rögzített is kamerájával. Az első sorba sikerült helyet szereznünk, a csajok mögöttünk szotyiztak. Több sor nem volt. Sajnos félidőben tovább kellett indulnunk, csak remélni tudjuk, hogy Pálháza hazai pályán végül fölülkerekedett. Holnap reggel első dolgunk, hogy a helyi lapokban elolvassuk a sport-rovatot...

Ma már el kell hagynunk a Hegyközt és a Zemplén hegységet, de a szívünk egy darabkája (na és a májunké) örökre itt marad.

Most Sátoraljaújhelyen az Ezüst Ponty halászcsárdában harcsa halászlét, sztrapacskát és újhelyi bicskás szeletet falunk és közben a németek támadják a lengyeleket már a II. félidőben. Sajnos 10 órakor zárásra hivatkozva kirúgtak minket...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pim fortuyn 2008.06.09. 08:58:09

Az ötlet nagyszerű, a beszámolók élvezetesek, a képek ámulatba ejtőek!
DE talán nem kellett volna a lenyűgöző kisvasúton üldögélve egy aberrált tömeggyilkos - che guevara - pofájával emblémázott pólót viselned Gyuri!!!
(úgy általában nem kéne senkinek ilyen pólót viselnie...)
További utatokon egészséget, hasonlóan csodálatos élményeket, kalandokat kívánok!
pim fortuyn - a cheguevara-félék által 2002-ben, egy méterről fejbe lőtt holland politikus

Dóraszilvi 2008.06.09. 13:16:20

Sziasztok!
Szuper az ötlet, nagyon jók a beszámolóitok és az illusztrációk! Nem csalódtam Zsuzsi zongora tudásában :-), de annak azért örülök, hogy Gyurinak csak a fenekét volt szerencsém látni!
Az olyan historikus és jelentős természeti helyeket, mint pl. Ipolytarnóc nem kellene azért a jövőben kihagyni!!!
Sok sikert és érdekes élményeket kívánok a csapatnak!

Casus Belli 2008.06.09. 16:08:10

Nagyon jó kezdeményezés a blog. Grat! (Láttátok a Che Guevara motoros naplója c. filmet? Nekem az a film ugrott be a blogot elnézegetve.)

kerokaa 2008.06.30. 15:34:38

A grófurral való találkozás tényleg felemelő: egy letünt kor mai képviselője, aki a nemesek romantikus hangulatát idézi meg. Aki találkozni szeretne vele Fótot tűzze ki uticéljául, ahol az egykori kastélyában bérlőként lakik. Szívélyes, kedves, szeretnivaló.