HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Támogatók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

7. nap Hosszú motorozás felfelé

2011.08.07. 23:09 p3kprojekt

Szolnokon, miután átsétáltunk az idén májusban átadott Tisza-gyaloghídon p3kprojekt: DSC 0497 IJFR 600

és elmerengtünk Szolnok kihagyott lehetőségein, elmotoroztunk a város határában lévő Repüléstechnikai múzeumba. Fantasztikus!!! Régi katonai és polgári repülőgépek, helikopterek, világháborús repülőroncsok és felújítás alatt álló repülőmotorok, amerre a szem ellát. Néhány kedvencünkbe be is szállhattunk. p3kprojekt: DSC 0010 IJFR 600 Ilyen például a „Csőrike” névre hallgató orosz helikopter, az a típus, amelyik Afganisztánban teljesített szolgálatot és amelyet Rambo fél kézzel intézett el. Vagy itt a klasszikus IL-18-as Malév utas-, p3kprojekt: DSC 0046 IJFR 600 majd teherszállító és egy Antonov kormánygép is. Van még néhány MIG, Phantom és egy TU 132-es is. A sátor-hangárban látható roncsok között néhány, a megtaláló által hiánypótló használati tárgynak használt darab is akadt: fáskamra-repülőgéptest, WC ajtó szárnydarabból, bogrács B12-es felniből. Elbámészkodtuk az időt Lente Zoltán százados kalauzolása mellett tíztől egészen délután egyig. Innen Rákóczifalva és az ott található Maci múzeum éppen irányba esett. A macik előtt még frissítőztünk egyet a Rákóczi kocsmában, a tikkasztó hőségben. Utána a falu főterén található épületben Bíró Tiborné büszkén mutatta meg nekünk a mintegy 1600 macit és egyéb régiséget. A medvék között egy igazi relikvia: a 615-ös számú, Latabár Kálmán gyerekkori társa. A legidősebb maci 111 éves, a legnagyobb 120 cm magas, a legkisebb 3 centis. p3kprojekt: DSC 0056 IJFR 600 Megvan itt maciból az Aranycsapat, a hét vezér, sőt Rákóczi Ferenc is feleségestül. Rákóczifalváról Kengyelen keresztül Törökszentmiklós. Itt a benzinkútnál megtudtuk, hogy Tiszapüspökinél már nincs komp, így aztán Fegyvernek felé vettük az irányt. p3kprojekt: DSC 0062 IJFR 600 A Tiszán egy klasszikus kompon átkelve Nagykörű falu kellemes meglepetésként ért: takaros, szépen felújított, régi, az útra merőleges, hosszú, fehér házak, virágos közterületek. Éhségünket a helyi Suttogó lovas tanyán csillapítottuk, s nagyon elszaladt az idő: némi ijedtséggel vettük észre, hogy még több mint 70 kilométert kell motoroznunk és már majdnem hét óra. Uccu nyeregbe! Élmény-motorozás a gyönyörű naplementében. A Kőtelek-Tiszasüly-Fiúágitanyák út, ami a térképen alig látszik, sokkal jobb minőségű, mint a magasabb rangúnak jelzett innen Jászkisérig tartó kátyú-halmaz. p3kprojekt: DSC 0065 IJFR 600 Jászapátiról esti szálláshelyünkig, Jászszentandrásig pedig már koromsötétben motoroztunk a hűvösödő időben. Egy jó szilvapálinkával kárpótoltuk magunkat. GPS adataink szerint ma pontosan 134 kilométert nyomtunk Észak-Kelet felé, jövünk Nagy-Milic! Örülünk, hogy az Öreg Hölgy rendületlenül kitart mellettünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://p3k.blog.hu/api/trackback/id/tr483132749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása