HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

3. nap A Hajós-Bajai borvidék rabságában

2011.08.03. 23:52 p3kprojekt

Kedves P3K rajongók! A main napon annyit ettünk – ebédre Baján négyzetméternyi tálon haltöpörtyűt, rántott haltejet és hektoliternyi halászlét – és ittunk – este Hajós pincefaluban egy pince-katakombában palacknyi borokat –, hogy ennél több és értelmesebb blog-bejegyzést most nem tudunk veletek megosztani. A részleteket holnap reggel, egy fokkal józanabb állapotban...

Na szóval az úgy volt, hogy reggel a Pörbölyi Öko Turisztikai Központban egy kiadós reggeli után felpattantunk a kisvasútra és a 9.15-ös menetrendszerintivel becsattogtunk az erdőbe. p3kprojekt: DSC 0241 IJFR 600 A gemenci erdő változatlanul hazánk egyik legnagyobb kiterjedésű „vadrezervátuma”. Őzek, szarvasok, vaddisznók, rókák, vadmacskák és aranysakálok lakóhelye, tavasztól őszig a turisták, ősztől tavaszig pedig a vadászok látogatják. Sőt, idéntől gyermekeknek vadász tábort is indítanak nyaranta a leleményes gemenciek.p3kprojekt: DSC 0249 IJFR 600 A Malomtelelő nevű megállónál felkapaszkodtunk a kilátóra és megcsodáltuk a lelket melengető látványt. A malomtelelő az a hely, ahol télen, a környéken régebben elterjedt, mobil hajómalmokat garazsírozták a jégzajlás elkerülése érdekében. Pörbölyre visszafelé Csabi a mozdonyba kéredzkedett, onnan nézte a telepített őserdőt. Útközben megálltunk a vadmegfigyelőnél, megsimogattunk egy szarvast és egy vaddisznót. Az öko-parkba visszaérve nyomtunk egy triciklis kézi hajtánnyal pár kört, aztán irány Baja. p3kprojekt: DSC 0277 IJFR 600

Csodás napsütésben érkeztünk a Sugovica partján lévő csárdába, ahol a híres bajai halászlé készítésének fortélyait tanultuk meg, majd alkalmaztuk a gyakorlatban is. A munka után édes az ebéd jelszóval nekiültünk halat enni. És csak ültünk és ettünk, ettünk, ettünk…. Aztán nem bírtunk fölállni. p3kprojekt: DSC 0285 IJFR 600 Egy átlag magyar éves hal-adagját faltuk föl egy ültő helyünkben. Ebéd után körbemotoroztunk a tipikusan déli Baján, majd irány észak felé. Érsekhalmán felmásztunk a löszfalra és az alpolgitól kaptunk egy kis helytörténeti előadást. Honfoglalás előttől a török időkig talált leletek bizonyítják a stratégiailag és hadászatilag kiváló helyen lévő egykori földvár meglétét. Egy régi barlangrendszer beomlott bejáratát is megtaláltuk. Ezután már csak a 3 kilométerre lévő Hajós-pincefaluba kellett bemotoroznunk, ahol először a mocit majd magunkat tankoltuk föl. p3kprojekt: DSC 0314 IJFR 600 Nem, enni még nem tudtunk, a katakombában történt borkóstolás azonban majdnem éjfélig nyúlt és jelentősen csökkentette blogírási kapacitásunkat. A takaros pincesorok fölé nyúló, reggeli napsütésben fürdő teraszon pótoljuk az elmaradást.

p3kprojekt: DSC 0321 IJFR 600

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.