HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(8.) 29. nap - Prosztatanap

2009.06.06. 21:18 p3kprojekt

Az Őrségi Nemzeti Park lepkevadászatot hirdetett meg - a kihalófélben lévő nagy nyárfa lepke tárgyában -az oszághatáron. Mi is kaptunk egy gyűjtőlapot, ha látunk ilyen lepkét be kell jegyezni.  Őriszentpéterről irány Szalafő, egy tökmagolaj-ütő portája.

p3kprojekt: IMG 3800 IJFR 600

Végigcsináltuk a tökmagolaj készítés fázisait: darálás, vízzel összekeverés, dagasztás, főzés, préselés... Fantasztikus élmény, a kis épületek belül tökre tökmagolaj szagot árasztanak. (Azóta már mi is...) Menet közben persze minden fázisban meg is kóstoltuk az éppen aktuális terméket. Éljenek a prosztaták!

p3kprojekt: IMG 3827 IJFR 600

Szalafőről csodálatos, dimbes-dombos tájon szürkemarhacsordák mentén motoroztunk Kétvölgyig, ahol a Vendvidéki Vendégházban betoltunk fejenként egy-egy vájdling gulyáslevest.

p3kprojekt: IMG 3724 IJFR 600

Kétvölgyről Felsőszölnökre Szlovénián keresztül lehet a legrövidebb úton eljutni, mi is ezt választottuk. Felsőszölnöknél a határon már várt minket Perlaki Zsuzsi, stábunk állandó, egy kicsit késő tagja. Welcome Zsuzsi, már hiányoztál! Mire beérkeztünk, Felsőszölnökön már ment a buli: szlovén-magyar gyalogtúra utáni eszemiszom. Minket is megkináltak a szlovén specialitással, aminek magyar neve nincs is, viszont igen finom: főtt bab,  káposzta tökmagolajjal, sült kolbásszal.

p3kprojekt: IMG 3872 IJFR 600

A finomságok után 4 km túra várt ránk fel a hármashatárhoz, az utolsó  párszáz méter gyalog. A hármashatár - Szlovénia, Ausztria, Magyarország - a Páneurópai Piknik színhelye immár 1989 óta és ugyanakkor a legnyugatibb pontja Magyarországnak.

p3kprojekt: IMG 3910 IJFR 600

Felsőszölnökre visszatérve - egy kemény off-road után - egy rövid interjú a polgival: a vendekről, a határhelyzetről,  a falu jövőjéről, majd uzsgyi Szentgotthárd. Ott elöször is fürdés a motornak és a stábbusznak, majd becsekkolás a szálláshelyünkre. A blogot pedig a város központjában, egy kávézó-étterem teraszán pötyögjük...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.