HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

15. nap Szamos menti szépségek

2011.08.19. 20:45 p3kprojekt

Tunyogmatolcsról reggel visszaindultunk a Szamos folyó mentén. Porcsalmán jól bereggeliztünk; szalonna, töpörtyű, tejföl, pogácsa és kifli volt a menü. Reggeli után az útvonalunk a középkori templomok útja: p3kprojekt: DSC 0800 IJFR 600 Szamostatárfalva, Csengersima, p3kprojekt: DSC 0813 IJFR 600 Szamosújlak és Gyügye régi, kedves kis református templomait néztük meg az iszonyú hőségben. Szamostatárfalván egy helyi kisfiú, Szabó Dávid, Csengersimán pedig a lelkész tiszteletes-asszony, p3kprojekt: DSC 0806 IJFR 600 Bélbász-Szűcs Andrea voltak az idegenvezetőink. Az érdekes nevű Cégénydányádon rácsodálkoztunk a gyönyörű, de elhagyatott Kende kúriára és parkjára. A parkban levő hatalmas platánt Gyuri meg is mászta. p3kprojekt: DSC 0821 IJFR 600 A Szamos kb. ötven méterre folyik a kúriától, fantasztikus adottságú és hangulatú hely, p3kprojekt: DSC 0835 IJFR 600 kiaknázatlanul. Fehérgyarmaton át irány Mátészalka, a Szatmár múzeum. p3kprojekt: DSC 0854 IJFR 600 Dr. Cservenyák László múzeumigazgatóval, aki nem mellékesen a Szatmár-Beregi Pálinkarend tagja is, körbejártuk a rengeteg szekeret, kocsit, hintót, kovács-szerszámokat és sok más egyebet bemutató szépen rendben tartott tárlatot. Közben sok érdekességet hallottunk Mátészalkáról, a fény városáról, Hollywood bölcsőjéről, Szatmár fővárosáról. A bemutató végén kóstoló egy 1978-as szilvapálinkából: az illata mint az étcsokis marcipán, íze felejthetetlen. p3kprojekt: DSC 0853 IJFR 600 Szalkáról még átmotoroztunk Nyírbátorba, a Sárkány fürdő-, és kempingbe, mai szálláshelyünkre. Következhetett a várva várt fürdőzés, csúszdázás, p3kprojekt: DSC 0862 IJFR 600 pancsolás egészen zárásig. Nyolckor, a langyos esti melegben írjuk a mai beszámolót grillezés kellemes zajaival és illataival körülvéve.

Egy kis visszaemlékezés Kaskantyúra, jó szórakozást hozzá:

Volt egyszer egy Kaskantyú from P3K on Vimeo.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bgalgan 2012.03.13. 09:33:51

sziasztok,
nagyon tetszik a műsor. Olyan falvakat ismerhetünk meg benne, amikről nagyon ritkán vagy sosem hallott az átlag ember. Lenne egy kérdésem is: a Szamos menti falvakat bemutató adásban ment a háttérben egy dal, aminek nagyon szeretném megtudni a címét, előadóját. Népies dalt énekelt egy énekesnő de modernebb háttérzenére. Talán a csengersimai templom előtti résznél volt hallható. Remélem tudtok ebben segíteni.