HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

16. nap - "Hagymát eszem hagymával!"

2008.06.17. 08:57 p3kprojekt

A lovak éktelen nyerítésére ébredtünk, de mint megtudtuk ez teljesen mindennapos itt Mezőhegyesen. 10 óra körül kerültünk nyeregbe és végre bemutathattuk a nyugati stílusú cowboy tudásunkat - szigorúan kötőféken. Lépésben még csak-csak, de az ügetésnél úgy mozogtunk, mint egy lift: fel és le.

p3kprojekt: DSC 17000008

Nehéz sport ez a lovaglás. Itt Mezőhegyesen főleg versenysportra tenyésztenek lovakat, láttunk néhány ifjú tehetséget: 2-3 éves csikók lázadtak a betörés ellen, persze eredménytelenül.

p3kprojekt: DSC 17180022

A vasútállomástól nem messze, a sínek mellett egy újabb jobb sorsra érdemes épület: az egykori Centrál Hotel és étterem. Fatetős, óratornyos, vízköpős, belül faragott fa-mennyezetes. Ha Budapesten, vagy netán egy másik világvárosban lenne, világhírű lehetne. Az étterem rész még üzemel, menza jelleggel.

Meglátogattuk még a birtokra oly jellemző zabsilókat is, ebből 7 maradt fent, de meglehetősen rossz állapotban. Kár, biztos lehetne ezeket a csodálatos épületeket hasznosítani.

Felpattantunk 12 lóból álló ménesünkre és irány Magyarcsanád, ami arról híres, hogy egymáshoz nagyon közel áll 4 különböző egyház temploma - román ortodox, római katolikus, református és szerb pravoszláv: jó példa a békés egymás mellett élésre. Még egy jó dolog történt velünk: kaptunk eredeti Limot a kisboltban!

p3kprojekt: DSC 17260027

Lementünk a Maros partjára is, ahol megtudtuk, hogy a marosi homok a legfinomabb hazánkban, számos kis homok kitermelő művet láttunk a folyón úszva.

p3kprojekt: DSC 17230025

Makóra 4 körül értünk, ahol nagyon kedvesen és finoman fogadtak minket: zsíros deszka friss makói lilahagymával: hmmm!!!!

p3kprojekt: 20080616109

Majd 2 órás makói sétánkon megtudtuk Rozsnyai Évától, hogy mit takar a kifejezés, Kukutyinban zabot hegyezni, kik ülhetnek a József Attila Gimnáziumban József Attila padjába, valamint hol található Közép-Európa legnagyobb fecske kolóniája - természetesen a belváros egyik legpatinánsabb épületének eresze alatt.

p3kprojekt: DSC 17390034

Ellátogattunk az ortodox zsidó zsinagógába, és megtudtuk azt is, hogy 2010-re 3 miliárdos fejlesztéssel létesül egy Makovetz tervezte termál és fürdő központ 5 szállodával. Makó nagyon nyomul!!!

p3kprojekt: DSC 17430037

Szegedre fél 8-ra értünk be, és nagyon furcsa volt megint egy nagyvárosban lézengeni. Olyan volt, mintha Budapestre érkeztünk volna meg. Mivel Gyuri édesapja szegedi, így rokonoknál tudtuk meghúzni magunkat. Ildi, Balázs és Noémi igazi szegedi halászlével és túrós csuszával vártak minket és "sajnos" a hegyközi pálinkánknak is méltó ellenfele akadt: a zalai gyorsanölő. Már látjuk: a nyugati kört is minél hamarabb meg kell csinálnunk! Pláne, ha ilyen motorozások várnaK MÉG RÁNK!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yz 2008.06.17. 10:53:31

"makói sétánkon megtudtuk Rozsnyai Évától, hogy mit takar a kifejezés, Kukutyinban zabot hegyezni, kik ülhetnek a József Attila Gimnáziumban József Attila padjába"

és mi mikor tudhatjuk meg, e?

Ignacz Zoli 2008.06.17. 14:46:31

Jo kerdes.:-)

p3kprojekt 2008.06.17. 18:59:26

1. Amikor a Maros kiöntött a zabot termelő parasztok csónakkal vágták le a zab teteját, hegyezték: akkor használjuk, amikor valaki kicsinyes, vagy hiábavaló munkát végez
2. Azok ülhetnek J.A. volt padjába, akik kiválóak irodalom tantárgyból.