HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

23. nap Szelet vet gombócot arat

2011.08.27. 21:30 p3kprojekt

Reggel egy fantasztikusat hajókáztunk Simon György, a Velence tavi Fejlesztési Nonprofit Kht. ügyvezetőjének vezetésével az Agárd nevű p3kprojekt: DSC 0338 IJFR 600 kishajóval. Bejártuk a Velencei tó labirintus-szerű lagúnáit, nádasok és úszólápok között p3kprojekt: DSC 0321 IJFR 600 siklottunk. Gyurit majdnem ott is hagytuk az egyik úszólápon. Az itt-ott felbukkanó horgász csónakok egyikén tegnapi ismerősünk: Vida Tóni! Micsoda meglepetés!  A túra közben meg is mártóztunk a kellemesen meleg, szikes vízben.  Innen irány Székesfehérvár, motorunk felújítójának és egyben szervizigazgatónknak, Pap Gábornak az otthona. Volt még egy kis időnk, így benéztünk a belvárosba, ahol szerencsésen belebotlottunk egy szabad színházi előadásba a város alapításáról. Egy kis társulat a belvárost járva egyes történelmi helyeken mutat be jeleneteket Székesfehérvár történetéből. Gáborék utána krumplilevessel és egy lengyel finomsággal, hagymás-túrós piroggal vendégeltek meg minket ebédre. Gábor velünk is jött a következő etapra piros Ducati-jával, sőt az ő javaslatára p3kprojekt: DSC 0355 IJFR 600 vettük az irányt Nádasdladány felé. Megcsodáltuk a gyönyörű Nádasdy kastélyt, amely így felújítva azonban mintha picit vesztett volna patinás bájából. Ezután Várpalotán keresztül irány a Bakony, közelebbről a Tési fennsík, ahol a p3kprojekt: DSC 0389 IJFR 600 faluban két csodálatos szélmalom őrzi a helybéli múltat. Cseszneki József gondnok nagy lelkesedéssel mutatja meg az egyik csodás szerkezetet, amely némi zsírozás után szerinte ma is működne. A nagy szélben valóban úgy érződik, mintha minden áron be szeretne indulni.  A faluban tudtuk meg, hogy a szomszédos Bakonynánán ma gombócfesztivál van. Több sem kellett nekünk, egy panoráma-motorozás után meg is érkeztünk a helyszínre. A falu p3kprojekt: DSC 0407 IJFR 600 határában lévő focipályán felállított színpadon különböző fellépők, zenekarok, táncosok, p3kprojekt: DSC 0410 IJFR 600 vetélkedők, és persze édes és sós gombócok, gombócok és gombócok minden mennyiségben. A szervezők szerint a töpörtyűs-káposztás (kramer-kraut) az igazi helyi specialitás. Kár, hogy a gombócevő versenyről már lemaradtunk! Eséllyel indultunk volna. Hirtelen erős szél szakítja félbe a színielőadást! p3kprojekt: DSC 0425 IJFR 600 A délnyugatról közeledő szélvihar elől egy túlélő motorozással végig száguldottunk Olaszfalun és Eplényen keresztül egészen Veszprémig, néhol több mint 80-al. A szél is hasonló erővel fújt, szerencsére eső nélkül.  Este nyolcra érkeztünk a városba, célunk az Oliva panzió, mai szállásunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.