HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(11.) 32. nap - Pálinka 3 keréken

2009.06.09. 21:24 p3kprojekt

Gyönyörű szép reggelre ébredtünk a Bozsoki Panzióban és nemsokára már szállásadónk, Rozi kíséretében a Borházban találtuk magunkat, amely a legrégebbi lakóház a környéken. Itt egy bensőséges beszélgetés során bepillantást nyertünk a kőszegi hegység környéki települések életébe.

p3kprojekt: IMG 4253

Közben Zsuzsi tartalmas reggelit kanyarított a közeli boltból: frissen sült köményes kifli, kolbász, paradicsom, sajt.

p3kprojekt: IMG 4264 IJFR 600

Rohoncon át közelítettük meg az Írottkő csúcsát, amely 884 méter magassággal uralja a Dunántúlt, jóidőben még a Balaton is látszik... Sajnos a kilátó teteje zárva volt, ígya panoráma nem volt teljes. Amúgy a csúcs természetes határként is funkcionál, innen kapta a nevét is: kövekre jegyezték fel a különböző birtokok határait.

p3kprojekt: IMG 4299 IJFR 600

Visszafelé Bozsokon még felderítettük a kis Sibrik kastélyt. Egy csodás gyöngyszem, megbeszéltük, hogy összedobjuk azt a pár száz milliót, megvesszük és ideköltözünk...

p3kprojekt: IMG 4355 IJFR 600

Bozsokról irány Velem. Megnéztük a vízimalom-fűrészt, kipróbáltuk az alkotóház udvarán levő fa játékokat majd beültünk a kocsmába. Kiderült, hogy a kocsmáros bátyja a szemben lévő pici pálinkafőzde tulajdonosa. Nosza gyerünk a főzdébe. Ámulva végighallgattuk és néztük a pálinkakészítés mozzanatait. Egy szomszéd községből érkezett ügyfél almáját főzte éppen tüzes vízzé a tapasztalt mester.

p3kprojekt: IMG 4405 IJFR 600

Az először 60 valahány fokos végterméket desztillált vízzel hígítva beállította a kért 51,5 fokos erősséget: a 200 kiló cefréből több mint 38 liter nedű készült.

p3kprojekt: IMG 4419 IJFR 600

A főzés közben az illatos gőztől is már keresztbe állt a szemünk, pláne a kötelező kóstolás után... Utánozhatatlan a frissen kifőzőtt pálinka íze!!! Ez volt életünk első pálinkafőzése. Gyorsan vissza a kocsmába, betoltunk egy adag zsíros kenyeret lila hagymával, majd egy másik adag tepertőkrémest pirospaprikával.

Kőszeg felé még átmotoroztunk Cákon, ahol egy aranyos, meglehetősen régi pincesor húzodik, sajnos már használaton kívűliek, így a soproni borvidék kevésbé ismert cáki borait ma nem tudtuk megkóstolni.

p3kprojekt: IMG 4450 IJFR 600

Kőszegen szállásunk Iskola a határon, Ottlik Géza regényéből ismert kadét iskola, jelenleg gyógypedagógiai iskolaként műkődik. Az esti blogírásunkat egy kis fagylalttal dobtuk fel, naná hogy Kőszeg gyönyörúen kivilágított főterén.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.