HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

4. nap - Magyar - török 1:0

2008.06.04. 21:15 p3kprojekt

Reggel a salgóbányai Vár-lak nevű magánszállásunkon újabb feladat elé állított minket Pannonia Őnagysága! Jogos a kérdés, hogy nemi identitása férfi-e vagy nő, nekünk még nem sikerült megállapodnunk, de várjuk szíves hozzászólásaitokat e témában is!). Induláskor a motorfordulat nem akart az elégséges szintre emelkedni, így 10 km/h-t sem tudtuk elérni.

p3kprojekt: DSC 07480001

Némi harákolós túráztatás után a helyi főtéren (közért, kocsma és buszmegálló) megtaláltuk a versenyzői (nem az első a túránkon) múlttal bíró szakinkat, Pollák Józsefet (a képen ő ül elöl), aki egy járókelőtől elkért szemüveggel javítva látásán, fél órás bütykölés, hézagállítás után rájött, hogy a reggeli nagy motortisztogatásban elzártuk a légszűrőt.Egy eredeti P3K polóval díjaztuk a hasznos észrevételt.

A Salgó várából megcsodáltuk Salgótarján felhőkarcolóit és a Palóc Olümposz (Karancs) csúcsait, valamint megszületett első rapslágerünk: A Salgó, a Karancs meg a legenda... Ebből a Salgó az fényes, a Karancs a tűzhely, a legenda meg egy óriás török ál-ágyú (aki nem érti, de kiváncsi, kérdezzen tőlünk nyugodtan).

p3kprojekt: DSC 07540001

A szemközti Somoskő várában zajlott a nagy viadal, Magyarország és Törökország között. Most kivételesen mi nyertünk...

Végre újra úton; néha úgy érezzük, hogy keveset motorozunk, mivel általában 10-20 km-ként mindig megállunk forgatni. A mostani csapatás Ceredig azonban bőven kárpótolt! Szédületes, szerpentines dombról le, hegynek fel. jól bírta az öreglány (öregfiú?). Cereden megtudtuk, hogy miért szép az élet falun: Világosi Gyuláné, a büfés szép szavakkal ecsetelte az emberek közötti összetartozást, a természet szépségét és a nyugalmat. Meghatódtunk.

p3kprojekt: 20080604041

Majd megálltunk az erdőben egy méhésznél, hogy beszélgessünk, de jól megcsíptek minket a méhek, "ezeknél a méheknél sohase lehessen tudni" (idegesek mert állítólag időjárásváltozás jön; és tessék, Budapesten már esik...).

Zabar és Domaháza után Ózd következett, ahol elköltöttük estebédünket (kohász leves, velőspacal, fröccs) a Kohász étteremben, előtte azonban sikerült bejutnunk a Törzsgyárba. Ez lenne Ózd centruma? Egy ipari emlékmű, rozsdásodó gigaturbó acélkohó, technológialiag elmaradott AlfaHoldbázis.

p3kprojekt: DSC 07830001

Vacsora után még egy szemezőkör a város nagy részét érintő Harlem negyedben,ahol, meglepő módon, barátságosan fogadtak minket, de egy jó szocio riport kedvéért inkább mégsem álltunk meg, várt minket Sajónémetiben a szállásunk: egy paplak.

Kellően lepusztult, de megnyerő a templomkertben megbújó plébánia, ahová a kedves polgármester kalauzolt el minket. Estére próbáltunk Csabival némi házipálinkához jutni, két kedves romafiú el is vitt minket egy magánház garázskocsmájába, ahol a jó hangulatban a pálinka már elfogyott, így aztán 4 üveg hideg sörrel kellett beérnünk altató gyanánt. Zaj nem fog minket az alvásban zavarni, az biztos (talán csak hajnalban a szomszédos templom harangja).

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barlow 2008.06.07. 19:15:13

Hát akkor elég slamposan néztetek körül Ózdon, mert az elhagyott gyáron kívül azért van ott más is. Ha pedig Domaháza felől értetek be, akkor pedig végig is mentetek a város nagyobb részét nem érintő NEM Harlemen.
Egyébként pedig elég kurta-furcsa beszámolók ezek. A projektben sokkal több van ennél.