HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(13.) 34. nap - Mén és ménkű

2009.06.12. 10:07 p3kprojekt

Nagycenken a polgármester úr ébresztett minket és rögtön rengeteg programajánlattal halmozta el a csapatot. Így a bőséges reggeli után elrobogtunk az újonnan megnyílt oltári oldtimer kiállításra, ahol a mi Pannoniánk is megdicsőült: az éppen ott lévő iskoláscsapat lelkesen ugrált ki-be  öreg motorunkból-ba. 1959-es szappantartós Trabicsek, Ford T modell, egy piros-fehér kontyos Ikarusz 55 -ös, a kedvenc Wartyogónk, valamint egy Pannonia P21-es is ott kellette magát.

p3kprojekt: IMG 4909 IJFR 600

Pont ma tartották Nagycenken az ország egyetlen méntelepén az országos mén teljesítmény vizsgát, ahol kivételesen az összes benevezett megkapta a megfelelt elismerést. Megmérték a lépéshosszukat, ugrattak 140 cm magas akadályokat, lépés, galopp, vágta...

p3kprojekt: IMG 4929 IJFR 600

A méntelep vezetője szeretettel beszélt nekünk a lovakról és magáról Széchényiről is, aki a kastély és a hozzá tartozó lovas szárny megálmodója volt. Kedvenc lovunk a Szikrázó Szamos volt, maximális pontszámmal végzett az élbolyban.

p3kprojekt: IMG 5002 IJFR 600

Ebédmeghívásunkon már éppen a gulyáslevest kanalaztuk, mikor leszakadt az ég: Széchenyi hatalmas platánfáját szagatta, hullt a jég, kisebb tornádók tesztelték a régi uradalmat. Motorunk egy tágas istállóban kapott helyt, azonban az eső csak nem akart elállni.

p3kprojekt: IMG 5042 IJFR 600

Így a helyi ezermesterhez, Gráf Gyulához szakadó esőben motoroztunk át, hogy a cipész, az ács, az asztalos és a kádár mesterségekkel közelebbről is megismerkedjünk. Gyönyörű szerszámkiállítással lepett meg minket, amelyet az elmúlt 30 évben gyűjtögetett össze. Hát ennyiféle gyalut életünkben nem láttunk, több mint 50 fajta szerepelt a kiállításon. Jófajta háziborral ittunk az egészségére - a bort egyébként a hordójavításokért cserébe kapja a mester úr...

p3kprojekt: IMG 5038 IJFR 600

Sajnos a kitartó eső miatt az éppen virágzó hársfasort nem tudtuk már filmre venni, így alaposan beöltözve Sopron felé vettük az irányt. Brennbergbányára ázva-fázva érkeztünk meg, de őrült jó motorozás volt a vízben. Az ifjúsági táborban fasza kis szállást találtunk, majd úgy gondoltuk ránkfér egy kis civilizáció, "kultúra", így beültünk a Terminátor 4-re. Bárcsak ne tettük volna, Schwarci és cselekmény nélkül egy nagy üres massza volt az egész. Megmaradunk a saját akcióhősünknél, Attilánál...

p3kprojekt: IMG 3998

Végezetül szédüljetek velünk az elkészült Pannonia szélkeréken című videónkkal, amelyet a sopronkövesdi szélerőműben forgattunk. Öveket becsatolni, kilövésre felkészülni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.