HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(4.) 25. nap - A magyar Amazonas

2009.06.02. 19:50 p3kprojekt

A barcsi kollégium fiataljainak reggeli zsezsgésére ébredtünk, jó volt pár percre kollegistának lenni... Közértben vásárolt reggelivel energizáltuk magunkat, ami létfontosságúnak bizonyult a Dráva felfedezéséhez. A barcsi kikötőben egy vizi hotelben kezdtük el az ismerkedést, Horváth Gábor, a helyi önkormi sportfelelőse vízitúrás anekdotákkal dobta fel reggelünket; egyszer még horvát börtönbe is került az illetékes szervek nehézkessége miatt.

p3kprojekt: IMG 2752 IJFR 600

Elvitt minket a Dráva híd alatt található szabadstrandhoz is , ahol lezavartunk egy másfél órás villáminterjút.

Szívesen fürödtünk volna egyet, de csak 12 fokos volt a víz és ráadásul nagyon magas a vízállás, így tilos a csobbanás. Miközben tettünk 5-6 bolondos kört a barcsi termálfürdő és retro filmszínház közötti körforgalomban, kísérőnk telefonon intézett nekünk Heresznyén egy motorcsónakot.  Nagyon örültünk, hogy vizesebb élményeket szerezhetünk ezzel a számunkra meglepően vad és nagy folyóval.

p3kprojekt: IMG 2783 IJFR 600

A folyót úttalan utakon és egy 20 méter mély löszfal szakadékon leereszkedve tudtuk csak megközelíteni: vaslétrán és köteleken függve araszolgattunk lefelé a függőleges löszfal mentén.

p3kprojekt: IMG 2832 IJFR 600

Egy hirtelen dimenzióváltással a Dráva partjáról a perui őserdőbe kerültünk, és egy cápamintára festett kis csónakon küzdöttünk vezetőnkkel együtt az iszonyú sodrással.

p3kprojekt: IMG 2778 IJFR 600

A part felett várfalként emelkedett a 15-20 méteres löszfal, amely a függőleges irányváltoztatást könnyedén megoldó fecskecsaládok ezreinek ad otthont. Sok hód is él erre, számunkra csak a jellegzetes gátkezdemények és sok-sok kidöntött fa utalt jelenlétükre - meglehetősen félénk állatok.

p3kprojekt: IMG 2812 IJFR 600

A Dráva amúgy Magyarország legtisztább vízű és egyik leggyorsabb sodrású folyóvize, és olyan gyakran változtatja medrét, hogy a helyiek is néha eltévednek rajta.

Az egész "őserdei" túra annyira vadregényes és hirtelen jött, hogy még a blog írása alatt is az élmény hatása alatt vagyunk. Döbbenetes, amit ez az ország produkálni tud...

p3kprojekt: IMG 2820 IJFR 600

Innen csapattunk egy nagyot az Öreg Hölggyel - aki a túra során anyánk helyett anyánk - mert tudtuk, hogy a 10 km-re levő Béla vár. A bélavári vendégházban kényelmes berendezkedtünk, vacsorázni Berzencére mentünk, ahol még elcsíptük Murray és Gonzales nagy teniszcsatáját.

A kiadós vacsorát egy kis bolondozással és focival vezettük le a szállásunk kertjében, ma is jól fogunk aludni...

p3kprojekt: IMG 2865 IJFR 600

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.