HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

13. nap Nagy-Milici csúcstámadás

2011.08.17. 22:55 p3kprojekt

A regéci várba ma reggel egy mentővel mentünk fel. No azért nem kell megijedni, a polgármester és alpolgármester urak a falu tulajdonában lévő veterán mentőautóval fuvaroztak fel minket a fantasztikus helyen lévő romhoz. p3kprojekt: DSC 0660 IJFR 600 Felejthetetlen kilátás, hatalmas alapterületű várrom, nyaranta nemzetközi tábor résztvevői segítik a falut a régészeti feltárásban. p3kprojekt: DSC 0666 IJFR 600 Szépen alakul a restaurálás, de azért még van munka bőven a tatárjárás korabeli építményen. A várból lejőve a regéci templomban felmásztunk a harangtoronyba és megkongattuk a két Rákóczi korabeli harangot. Utána irány Vizsoly, a híres biblia. p3kprojekt: DSC 0695 IJFR 600 Az első magyar nyelvű szentkönyvet tartalmazó templommal szemben működő interaktív nyomdában mi is kinyomtattuk néhány példányban az első oldalt. Előtte megkóstoltuk a helyi kemencés lángost is, brutális! Vizsoly után irány Gönc, a róla elnevezett hordó városa. A helyi nevezetesség, a huszita ház pincéjében lelünk rá egy hivatalos példányra: 136.6 liter a kapacitása. Göncről Telkibánya, ott is a helyi ércmúzeum a cél. Körbenéztünk a múzeumban, majd mielőtt továbbindultunk volna, a múzeum előtt egy kocsiból négyen kiszállva körülvettek minket és fényképezkedtek velünk. Szatmárnémetiből érkeztek és látták már a műsorunkat, ezek szerint tetszett nekik. Telkibányáról a már jól ismert úton Füzér felé vettük az irányt. p3kprojekt: DSC 0731 IJFR 600 Ott a szállásunkon letettük a motort és irány a Nagy-Milic. Némi tekergés után, miközben Szlovákiába is áttévedtünk, megtaláltuk a László tanya felé vezető utat. Néhány kilométernyi autózás után egy kapu zárja el az utat: magánterület. Gyalog indultunk tovább és egyórás erőltetett hegyi séta után, este nyolcra érkeztünk a csúcsra. p3kprojekt: DSC 0739 IJFR 600 Az ’É’ kopjafát nem találtuk, helyette egy beton-obeliszk áll az államhatárt is jelentő 895 méter magas hegycsúcson. Elbizonytalanodtunk, lehet hogy nem is a Nagy Milic a legészakibb pontja Magyarországnak? Füzérre már sötétben visszaérve szállásadónk megerősítette, jó helyen jártunk, a Nagy-Milic hegy csúcsánál nincs hazánknak északabbra fekvő pontja. p3kprojekt: DSC 0740 IJFR 600 Megnyugodva iszogatjuk a helyi pálinkát kedvenc várunk tövében és készülünk a holnapi 160 kilométeres etapra a keleti pontig, és tovább…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.