HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

12. nap Monok, Golop és Zsendice Langallóval

2011.08.16. 20:12 p3kprojekt

Tállyán az Oroszlános Borvendéglő és Fogadó tartott minket fogva délig. A gyönyörűen felújított, patinás kúriában kialakított étterem a bor-gasztronómia és a slow-food hirdetője. p3kprojekt: DSC 0580 IJFR 600 Kiadós reggeli után kellemesen elbeszélgettünk a házigazdával, Gergely Miklóssal egy pohár – pontosabban két üveg – tokaji bor mellet a borokról, a táj történetéről és általában az élet folyásáról errefelé. Az elmaradhatatlan motoros falunézés után irány Monok, Kossuth szülőfaluja. p3kprojekt: DSC 0586 IJFR 600 A szülő- és nem szülői! – ház udvarán hallgattuk a múzeum lelkes vezetőjét, Szabó Imréné Zsókát, a híres államférfi családjáról, gyermekkoráról és Széchenyihez fűződő ellentmondásos viszonyáról. Kiderült, hogy konfliktusuk forrása egy félreértés: a gyúr és a gyűr szavak hasonlósága miatt kezdődött. Monokról vissza Golopon megnéztük a régi magyar családok és városok címereit bemutató gyűjteményt. Ezután a gyönyörű időben felmotoroztuk Boldogkőváraljára, sőt magába a várba. p3kprojekt: DSC 0632 IJFR 600 A különös alakú andezitkúp tetején lévő, felújítás alatt lévő várból felejthetetlen a kilátás a zempléni tájra. A vár alatti pincében középkori lakomákat idéző étterem. Megkordul a gyomrunk, de még vár ránk Boldogkőújfalun a kőtenger. Sétálunk egyet a falu határában lévő elszórt kövekkel tarkított réten a délutáni nap bársonyos sugaraiban fürödve. A zempléni táj úgy látszik megihletett… Gyomrunk ismét jelez, irány Encs, a sokat sejtető ’Anyukám Mondta’ nevű étterem. p3kprojekt: DSC 0642 IJFR 600 Párolt marhapofa, Nyúlpecsenye, mangalica tarja, rántott harcsa és bárányburger követte főétel gyanánt a langallós zsengicét, a nyúlpástétomot házikenyérrel és a rózsaszín kacsamellet füge pürével, lilahagymás kacsazsírral és libatepertővel. Még leírni is tereh, hát még megenni! És vacsi után még vár ránk 25 kilométer Regécig az esteledő langymelegben.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.08.17. 15:49:05

A mai DN-ben (08.17.) a 7.oldalon volt rólatok cikk, címe : Pannónia három keréken (promóció) [Cs.E.]Vettem a fáradságot,hogy a neten is megtaláljalak benneteket.
További jókat!

p3kprojekt 2011.08.17. 23:46:33

@@X: hu köszi, be tudnád linkelni a cikket, mert nem találtuk, köszi. Gyuri