HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

2. nap Palkonyai puliszkától a pörbölyi pörköltig

2011.08.02. 22:27 p3kprojekt

Palkonyai puliszkás reggeli után Bóly országjárója, majd motorszerelés, utána Mohácson busóálarc-faragás. A gemenci vaddisznópörkölt pedig verhetetlen.

Palkonyán - ébredés és reggeli után - irány a falu fölé magasodó szőlőhegy. Fantasztikus kilátás, glédában álló, szépen érő szőlősorok, itt-ott változatosságnak a szilvafákon öklömnyi szilvák. Utóbbiakat teszteltük is, ízük utánozhatatlan!

p3kprojekt: DSC 0189 IJFR 600

Palkonyai puliszkás reggeéi után irány Villányon keresztül Bóly, ahol beszélgetőpartnerünk Handler Ármin „kolléga” országjáró, aki hivatalból már hétszer végigjárta hazánk összes, szám szerint 3176 települését. Irigyeljük is, meg nem is. p3kprojekt: DSC 0200 IJFR 600 Tiszteletünk azonban osztatlan. Munkájának gyümölcsei többkilós könyv-mamutok, bennük hazánk mikro-történelme. Élménycsere után búcsút intünk, azaz intenénk, az Öreg Hölgy azonban megint másképp dönt. Nem akar beindulni a motor, csak nagyokat sóhajtva pöffent. Amatőr diagnózisunk: a gyújtással lehet valami probléma. p3kprojekt: DSC 0202 IJFR 600

Ármin telefonos segítségével aztán a tréleren eljuttatjuk motorunkat Szajkig, ahol Segyik Károly önzetlen és hozzáértő gondoskodása nyomán, másfélórás szerelést követően újból vígan csattog motorunk.

Sietünk Mohácsra, Lukács Gábor, aki apja nyomdokain haladva busómaszkokat készít. Idén Unesco világörökség rangot kapott a busójárás. Műhelyébe - amelyben a különböző maszkok és a készítésükhöz használt szerszámok dzsungele fogad - a kertben szerteszét álldogáló bicikli-oldtájmereken keresztül vezet az út. Gábor édesapja legújabb hobbija turisztikai célokat is szolgál majd: felújítás után ezeken a matuzsálemeket bérelve járhatja majd be a környéket a vállalkozó szellemű országjáró. p3kprojekt: DSC 0212 IJFR 600 A busók mibenlétéről tudakozódó interjúnk közben leszakad az ég, hatalmas eső támad Mohácsra. p3kprojekt: DSC 0205 IJFR 600

Beöltözünk vízhatlanba, de még így sem merünk nekiindulni. Kivárjuk, amíg egy kicsit alábbhagy és nekivágunk a Pörbölyig tartó 28 kilométeres etapnak. Útközben szépen kisüt a nap és élménymotorozássá szelídül menekülésünk az esőtől. Pörbölyön mai szállásunkon, az öko-parkban, már várt minket a gőzölgő fácánleves és a vaddisznópörkölt. Mindkettőből repeta. Holnap a tervek szerint kisvasút túrával kezdünk. Korán indul a menetrend-szerinti járat a gemenci erdőbe, így hamar nyugovóra térünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.