HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

T-Mobile

Magyarország Duna TV UBM TOÖSZ

Friss topikok

1. nap A déli pont vonzásában

2011.08.01. 22:59 p3kprojekt

Tegnap este érkeztünk Beremendre, Magyarország legdélebbi pontjához, mostani túránk kiindulópontjára. A dolog nem ment egyszerűen, az Öreg Hölgy 30 kilométerre Budapesttől egy picit szeszélyeskedett; mint Pap Gábor szervízigazgatónkkal folytatott telefonos konzultációnk után kiderült, a váltóban lévő parafás lamellák égtek le. Uccu egy tréler beszerzése, a motort fölpakoltuk és egy paksi halászlé szünet beiktatásával este kilencre érkeztünk Beremendre. p3kprojekt: DSC 1173 Szerencsénkre beremendi vendéglátóink nemcsak a megfelelő alkatrésszel hanem szükséges szaktudással is rendelkeztek a moci rendberakásához. Ezzel megmentették a túrát és a szerelés közben készült hurkával minket is. p3kprojekt: DSC 0034 IJFR A mai első napot lájtosra terveztük, mintegy bemelegítés gyanánt. Ehhez képest csurig tele lett váratlan (és egyben várva-várt) élményekkel. Reggel kezdetnek tovább élveztük beremendi barátaink vendégszeretetét: először a D-pontnál Gizi néni jóvoltából kakaós kalács és kakaó reggelire.

p3kprojekt: DSC 0029 IJFR

A kacskaringós Kásádon sokác tájház bemutató a mindentudó János bácsival, vissza Beremendre motoros-kaszkadőr bemutatóra (ki is próbáltuk az egykerekezést, mi inkább maradunk a háromnál), majd Kistapolcán melegvíz forrás és hozzá tartozó park látogatása. A szóbeszéd szerint a labancokat félrevezetendő itt kenték be iszappal egymást a kurucok a Tenkes Kapitányában. Motoros barátainktól búcsút véve, Nagyharsányban a motocross pálya (a mellette lévő focipályán besegítettünk a traktoros fűnyírásba is)után megcsodáltuk a gyönyörű szoborparkot a már bezárt kőbányában a Szársomlyó hegy oldalában. p3kprojekt: DSC 0070 IJFR

Palkonyán Gyuri barátainál spontán borbemutatón vettünk részt, majd Kisjakabfalván Somogyi József szürkemarha-farmján karnyújtásnyira kerültünk a csodálatos jószágokhoz. p3kprojekt: DSC 0146 IJFR Elannyira, hogy egy kétnapos bocit meg is cumiztattunk: 2 liter tejet porszívózott be egy pille palackból kb. 5 perc alatt. p3kprojekt: DSC 0156 IJFR Közben anyukája is odajött és aggódó tekintettel méregetett minket. A desszertet már ő szolgáltatta borjának.

A farmer ezután bemutatta gyönyörű, múzeumnak is beillő sváb tájházát kocsiszínestül, hintóstul, műlovastól és kóstolót adott szürkemarha-mangalica szalámijából, házi paradicsomából. p3kprojekt: DSC 0092 IJFR Este holtfáradtan vissza a Palkonyai vendégházhoz, mai szállásunkra, ahol már sült a szték puliszkával körítve és saját házi borral leöntve. Ennyit a lájtos napról.

p3kprojekt: DSC 0095 IJFR

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yz 2011.08.02. 17:55:31

Hajráááá! Fotózz sokat, Gyuri!