HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(15.) 36. nap - Kútbörtön és bányászkakofónia

2009.06.13. 22:42 p3kprojekt

Végre szépen süt a nap, elhagytuk a 2 napig szállást adó brennbergbányai ifjúsági tábort - a régi úttörő idők és osztálykirándulások emlékei keveredtek elő egy kicsit. Reggelire a Lővérekben vásárolt friss pékárukat a szalafői tarcsi tökmagolajjal gazdagítva nyomtuk be. Első célpontként felkerestük a Taródi várat, amely a Károlyi-kilátó felé, Sopron "Rózsadombjának" is nevezett városrészen található.

p3kprojekt: DSC 2669 IJFR 600

Hát az állunk az leesett! Mint megtudtuk id. Taródi István 1951-ben egyedül kezdte el építeni ezt a hatalmas kővárat, amely Sopron fölé magasodik és mára kb. 4.400 négyzetméterre nőtte ki magát. Van itt minden, amit a várúr megálmodott: bástyák, 25 méter magas tornyok, kútbörtön, felhúzható rácsos kapu, 150 méter hosszú alagút, szélkakasok, Boszorkány-terasz kilátással, sőt vizes medence is vízköpővel.

p3kprojekt: DSC 2689 IJFR 600

Megkérdeztük, hogy miért látott neki ennek a hatalmas munkának: "hát, valamit kellett csinálni..." - volt a válasz. A gyerekkori álmaink ilyen megvalósítása igazi csoda!!! A 84 éves mester gyermekeivel és unokáival azon ügyködik, hogy a vár állagát megóvja és minél több látogatónak meg tudja mutatni ezt a kuriózumot.

p3kprojekt: DSC 2680 IJFR 600

A vártól siettünk vissza Brennbergbányára, ahol a helyi Borbála bányász-asszonykórussal énekelhettünk német és magyar bányászdalokat a helyi sörtemplom előtt.

p3kprojekt: DSC 2700 IJFR 600

Ez az épület neve; itt van ugyanis a két magyar templom egyike, ahol az isten háza egy épületben van a kocsmával. Az asszonykórus lelkes vezetője Horváth Istvánné Edit. A dalolás csodálatosan sikerült, mi legalábbis nagyon jól éreztük magunkat.

p3kprojekt: DSC 2707 IJFR 600

A 'koncert' után, amelyre egyébként Sopronból érdeklődő nézők is érkeztek, egy kétnyelvű interjút készítettünk Becher Nándor helytörténésszel. Megtudtuk tőle például, hogy a barna és a fekete szén között a hamujuk színe alapján lehet különbséget tenni, illetve hogy Brennbergbányán valaha 7 különböző nemzetiség képviseltette magát.

Ezután egy tankolást követően rengeteg élménnyel gazdagodva hagytuk el Sopront és környékét.

p3kprojekt: DSC 2725 IJFR 600

Egy fantasztikus, a keleti félkör utolsó előtti napján, a Mórahalom-Ásotthalom-Kelebia útvonalon megtett motorozáshoz hasonlatos élmény-száguldással, Tőzeggyármajor, Miklósmajor, Öntésmajor, Osli, Földsziget és Acsalag érintésével, a lemenő nap aranyszínű fényében fürödve érkeztünk be Bősárkányba, mai szálláshelyünkre.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steiner76 2009.06.14. 20:50:03

Sziasztok srácok! Ma Acsalagon forgattatok egy Úrnapi körmeneten.Hol tudom megnézni a készült felvételt? Haérdekel a falunk benneteket keressétek fel a www.acsalag.network.hu honlapot.Megtisztelnétek ha egy pársor üdvözlést írnátok a honlapra.További jó utat kívánunk!

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2011.04.09. 22:10:20

Sziasztok!
ez eszméletlen jó ötlet, amit csináltok, nagyon nagyon bejön, szuper, annyira jó, hogy Magyarországnak az igazi értékeit mutatjátok be, nemcsak a gyógyfürdőket, hanem az embereket, a magyar vendégszeretetet. és a különleges dolgokat, csak ámulok és bámulok.

p3kprojekt 2011.04.11. 20:23:05

@Sudi XD :D: hello Sudi, örülünk hogy örülsz! A jó hír az hogy aug ban folytatjuk, újból a 12 ló közé csapunk és irány az ország. már nekünk is nagyon hiányzik...