HTML

Pannonia 3 keréken

Küldetésünk első két utunk óta nem változott: felfedezni Magyarország számunkra eddig ismeretlen értékeit. Itt élünk, mégis sok mindent nem tudunk a környezetünkben élő emberekről, településekről és tájakról. 2008-ban és 2009-ben az ország határvidékét jártuk körbe, idén a legdélibb ponttól a legészakibb pontba, majd a legkeletibb pontból a legnyugatibb pontba utazunk. Kövess minket egy hónapon át és bemutatjuk neked Magyarországot úgy, ahogy még sosem láttad!

Várjuk tanácsodat, észrevételedet és
meghívásodat a pannonia3kereken@indamail.hu emailre.

Videók

Friss topikok

(5.) 26. nap - Motorverseny Csurgó Szikvízzel

2009.06.03. 22:49 p3kprojekt

Ma először is megtaláltunk a Páva régi szikvíz-üzemét Berzencén. Végignéztük a gyártás folyamatát (2 lépés) majd megkóstoltuk a végterméket friss fröccsel. Utána szikvízcsata következett: kék sarokban Bruckner Spriccer György, piros sarokban Harsányi Slag Csaba.

p3kprojekt: IMG 2893 IJFR 600

Ezután alaposan megimertük Csurgót a helyi két lábon járó lexikonnal: Dr. Horváth Józseffel. Körbemotoroztuk a várost vele az oldalkocsiban, útközben minden épületről megtudtunk valami érdekeset.

p3kprojekt: IMG 2972 IJFR 600

A gimnáziumban fejeztük be a városnézést, fantasztikus épület csodás kerttel és még csodásabb könyvtárral. A kedvencünk egy régi 10+1 nyelvű szótár: latinból fordít néhány fontosabb nyelvre, köztük természetesen magyarra is... A gimi focipályáján kihívtuk a helyi csapatot a Refkót egy rövid csatára: 5-4-re alul maradtunk.

p3kprojekt: IMG 3005 IJFR 600

Csurgót követően átmotoroztunk Gyékényesre ahol ismét meglepetés: csodálatos, bányatóból apgrédelt tavacska, rendezett nyaralókkal, vitorlásokkal, horgásztanyákkal, étteremmel és trambulinnal. Utóbbi kettőt mi is kipróbáltuk.

p3kprojekt: IMG 3018 IJFR 600

Örtilos előtt átléptünk Zala megyébe, majd lemotorozunk egy földúton a Dráva és a Mura összefolyásához: ismét nehéz megfelelő jelzőt találni a táj megfelelő leírásához.

p3kprojekt: IMG 3122 IJFR 600

Az őrtilosi vasútállomás mellet lévő sorompó alapállása a zárt, csak dudálásra nyitja ki a helyi vasutas annyira ritkán jár erre autó.

p3kprojekt: IMG 3143 IJFR 600

Belezna és Murakeresztúr között két út van: az egyik Nagykanizsa felé, nekünk mintegy 40 km kerülő, a másik toronyiránt az erdőn keresztül. Természetesen mi az utóbbit válaszottuk: Beleznán megkértünk három helyi fiatal motorost (két Simsonost és egy Babettást), hogy vezessenek át minket. A vezetésből hamarosan egy őrületes versenyzés lett, őrjöngve zúgott-zümmögött a négy motor egymást meg-megelőzve a dimbes-dombos Zalai tájon végig a térképeken nem szereplő utakon.

p3kprojekt: IMG 3187 IJFR 600

Szinte sajnáltuk hogy Keresztúr után, az M7-es fölött átrobogva megérkeztünk Letenyére, mai szálláshelyünkre.

p3kprojekt: IMG 3165

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.